Wszystko co powinieneś wiedzieć o wypłacie stypendium rektora
Kategoria: Stypendium rektora
[Uwaga! Ten tekst będzie aktualizowany! Śledźcie go uważnie, jeżeli chcecie na bieżąco wiedzieć, co dzieje się w sprawie wniosków o stypendium rektora.]
Zakończyliśmy weryfikację wszystkich wniosków o stypendium rektora, które zostały złożone w terminie. Teraz ostatnie już osoby mogą zgłaszać zastrzeżenia do średniej lub oceny osiągnięć.
Równolegle odpisujemy na wszystkie maile, które do nas wysłaliście na adres bpm@uw.edu.pl. Tych z Was, którzy czekają na odpowiedź, prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości i niewysyłanie ponownie tej samej wiadomości.
Stypendium rektora w liczbach
Już jest pewne, że w roku akademickim 2021/2022 stypendium rektora wyniesie 915 zł, przy 7% osób uprawnionych do pobierania tego świadczenia. Liczba uprawnionych ustalona będzie na podstawie liczby studentów z dnia 2 listopada.
Ważne! Jeżeli 7% stanowi liczba niecałkowita, stosuje się zaokrąglenie w dół do liczby całkowitej (oznacza to, że gdy 7% to np. 3,89, stypendium otrzymają 3 osoby). Ponadto, w przypadku gdy więcej niż jedna osoba znajduje się na ostatnim miejscu listy rankingowej uprawniającym do otrzymania stypendium, wszystkie osoby znajdujące się na tej pozycji otrzymują stypendium.
Kiedy będą decyzje?
Dziś (15 grudnia) rozpoczynamy wydawanie decyzji. W pierwszej kolejności decyzje pojawią się u osób składających wniosek na 1. roku I stopnia i 1. roku jednolitych studiów magisterskich. Codziennie będziemy aktualizować listę kierunków, na których pojawią się decyzje. Staramy się, aby decyzje dotarły do wszystkich jak najszybciej.
Z uwagi na to, że będziemy sukcesywnie udostępniać informacje o udostępnionych decyzjach prosimy, abyście nie wysyłali do biura maili oraz nie dzwonili z pytaniem o termin wydania decyzji. Planujemy zakończyć wydawanie decyzji do poniedziałku. Jeżeli ze względów niezależnych od nas proces ten miałby się wydłużyć, również Was o tym poinformujemy, aktualizując ten wpis.
Lista udostępnionych decyzji
Ze względów technicznych niestety nie możemy w tym momencie opublikować danych na temat dokładnej liczby decyzji, które zostały już podpisane i udostępnione na danym kierunku studiów. Aby móc jak najdokładniej pokazać postępy w zakresie udostępniania decyzji, będziemy publikować procent podpisanych i udostępnionych dokumentów w skali całego Uniwersytetu Warszawskiego.
[ Stan na 17 grudnia, 16:30 ]Obecnie podpisanych i udostępnionych jest 30% decyzji*.
[ Stan na 18 grudnia, 12:00 ]Obecnie podpisanych i udostępnionych jest 43% decyzji*.
[ Stan na 20 grudnia, 18:00 ]Obecnie podpisanych i udostępnionych jest 92% decyzji*.
[ Stan na 21 grudnia, 15:00 ]Obecnie podpisanych i udostępnionych jest 95% decyzji*.
[ Stan na 22 grudnia, 12:00 ]Obecnie podpisanych i udostępnionych jest 99,3% decyzji*.
[ Stan na 23 grudnia, 16:00 ]Obecnie podpisanych i udostępnionych jest 99,98% decyzji*.
Ważne! Prosimy o cierpliwe oczekiwanie na otrzymanie decyzji. Status “rozpatrzony” nie oznacza decyzji negatywnej. Oznacza, że decyzja jest w trakcie przygotowywania i podpisywania przez Prorektora ds. studentów i jakości kształcenia.
*dane dotyczą jedynie decyzji w sprawie wniosków złożonych w terminie!
Gdzie szukać decyzji?
Po raz kolejny w sprawie stypendium rektora wydane zostaną decyzje elektroniczne. Aby zobaczyć swoją decyzję należy wejść w zakładkę “Dla wszystkich”, a następnie z paska bocznego, w sekcji “Wnioski” należy wybrać “Listę pism administracyjnych”. Każdy zostanie również mailowo poinformowany o udostępnieniu decyzji.
Kiedy będą wypłaty?
Całe Biuro ds. Pomocy Materialnej robi wszystko, aby wypłaty były jeszcze przed przerwą świąteczną.
Każda osoba, która uzyska decyzję pozytywną, powinna otrzymać w grudniu stypendium rektora za październik i listopad, zaś w styczniu – za grudzień i styczeń. Oznacza to, że każdy z tej grupy powinien otrzymać w grudniu 1830 zł.
Czy nie moglibyśmy wypłacić stypendium rektora za 3 miesiące? Niestety nie, podejmując tę decyzję po raz kolejny musieliśmy zadbać o to, aby ustawowe proporcje 60/40 zostały zachowane. Musieliśmy również zadbać o rezerwę na styczeń 2022 roku. Zgodnie z art. 414 ust. 3 ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) środki wydane w danym roku kalendarzowym na stypendium rektora stanowią nie więcej niż 60% środków wydatkowanych łącznie w danym roku na stypendium rektora, stypendia socjalne oraz zapomogi.
Co mogę zrobić jeśli nie zgadzam się z decyzją w sprawie stypendium rektora?
Jeśli nie zgadzasz się z rozstrzygnięciem decyzji w przedmiocie przyznania bądź odmowy przyznania stypendium rektora, pamiętaj, że strona niezadowolona z decyzji może złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przedmiotowy wniosek składa się do Rektora Uniwersytetu Warszawskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Przy obliczaniu tego terminu, stosownie do art. 57 §1 k.p.a., nie uwzględnia się dnia, w którym doszło do doręczenia decyzji. Oznacza to, że jeśli decyzję doręczono np. 20 grudnia 2021 r., to termin na wniesienie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy upływa 3 stycznia 2022 r.
Wniosek powinien zawierać przynajmniej następujące elementy:
- wskazanie osoby, od której pochodzi,
- adres tej osoby,
- wskazanie decyzji, od której jest wnoszony wniosek,
- podpis.
Wniosek nie wymaga szczegółowego uzasadnienia. Wystarczy, jeżeli z jego treści wynika, że strona nie jest zadowolona z wydanej decyzji.
Wniosek należy wysłać do Biura ds. Pomocy Materialnej na adres: Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa.