Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

[PIERWSZA TURA] Masz przyznane miejsce w akademiku? Sprawdź, co dalej – rok akademicki 2025/2026

Kategoria: Akademik

Przyznano Ci miejsce w domu studenta na rok akademicki 2025/2026 i zastanawiasz się co dalej? Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o kolejnych krokach, które warto podjąć, aby spokojnie przygotować się do zakwaterowania, uniknąć niespodzianek w kwestii niezbędnych formalności i sprawnie rozpocząć nowy rok akademicki.


Informacje ogólne

Jesteś zadowolona/-y z przyznanego akademika?

Super! Jeśli miejsce Ci odpowiada, wystarczy, że opłacisz rezerwację – nic więcej nie musisz robić.

Nie do końca to, na co liczyłaś/-eś?

Możesz spróbować wymienić się miejscem w ramach giełdy w USOSweb. Giełdę znajdziesz w tym samym miejscu, gdzie znajduje się m.in. wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim. Sposób działania giełdy jest bardzo prosty, przykładowo: jeżeli chcesz zamienić miejsce w DS3 na miejsce w DS5, w giełdzie musi wziąć udział osoba, która otrzymała miejsce w DS5 i chce zamieszkać w DS3.

Giełda będzie otwarta do 25 lipca.
Ważne!
Biuro ds. Pomocy Materialnej NIE DOKONUJE zamiany przyznanego miejsca.


Opłata rezerwacyjna

O co chodzi z opłatą rezerwacyjną? Już wyjaśniamy!

Każda osoba, która otrzymała miejsce w domu studenckim, musi w wyznaczonym terminie wnieść opłatę rezerwacyjną. Jest to potwierdzenie, że naprawdę chcesz skorzystać z przyznanego Ci miejsca.

Brak wpłaty będzie traktowany jako rezygnacja z przyznanego miejsca, a przyznanie miejsca zostanie anulowane!

🔔 Uwaga! W roku akademickim 2025/2026 zasady dotyczące opłaty rezerwacyjnej zależą od tego, czy mieszkasz już w akademiku, czy dopiero będziesz w nim zakwaterowana/-y. Więcej o tym przeczytasz w zarządzeniu nr 102 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 18 czerwca 2025 r.

Przeczytaj uważnie, który wariant dotyczy Ciebie:

➡️ Otrzymałam/-em miejsce w tym samym akademiku, w którym mieszkam w trakcie wakacji letnich (na podstawie § 33 Regulaminu)

Masz możliwość złożenia wniosku o przeniesienie opłaty rezerwacyjnej na nowy rok akademicki. Aby to zrobić, musisz złożyć stosowny wniosek do kierownika akademika najpóźniej trzy dni robocze przed upływem terminu wniesienia opłaty rezerwacyjnej.

Pamiętaj! Kierownik może odmówić przeniesienia opłaty, jeśli masz zaległości w płatnościach lub nie uregulowałaś/-eś należności za ewentualne szkody.

➡️ Otrzymałam/-em miejsce w innym akademiku niż dotychczasowy

W takim przypadku nie można przenieść opłaty rezerwacyjnej. Aby zachować nowe miejsce, musisz wnieść nową opłatę rezerwacyjną. Opłata rezerwacyjna za dotychczasowe miejsce zostanie Ci zwrócona, zgodnie z Regulaminem Domów Studenta UW,  nie później niż w terminie 10 dni od wykwaterowania.

➡️ Przyznano mi miejsce w akademiku po raz pierwszy

Aby zarezerwować miejsce, musisz wnieść opłatę rezerwacyjną, ponieważ bez niej zakwaterowanie nie będzie możliwe.

Opłatę należy uiścić najpóźniej do 29 lipca 2025 r. Termin ten jest nieprzekraczalny i nie podlega indywidualnemu wydłużeniu. Termin wpłaty wynika z Regulaminu Domów Studenckich UW.

🔔 Ważne! Opłata rezerwacyjna to jednocześnie kaucja.
Dzięki niej nie musisz wnosić dodatkowych opłat podczas zakwaterowania. Kaucja zostanie Ci zwrócona, zgodnie z Regulaminem Domów Studenta UW,  nie później niż w terminie 10 dni od wykwaterowania.

Jednak jeśli wykwaterujesz się wcześniej niż miesiąc od daty zakwaterowania lub rozpoczęcia roku akademickiego (w zależności, który termin jest późniejszy), opłata rezerwacyjna nie zostanie Ci zwrócona i przepadnie. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy w ciągu 7 dni od wykwaterowania ponownie zakwaterujesz się w innym akademiku Uniwersytetu Warszawskiego i zapłacisz nową opłatę rezerwacyjną.

Numery kont do opłat rezerwacyjnych

Poniżej znajdziecie listę numerów kont, na które musicie wpłacić opłatę, oraz jej wysokość.

Tytuł przelewu: Opłata rezerwacyjna – imię i nazwisko
Numer akademika (odbiorca): Numer konta/IBAN: Wysokość opłaty rezerwacyjnej: Nazwa banku: Kod SWIFT:
Akademik nr 1 PL 48 1160 2202 0000 0006 1880 7948 530 zł Bank Millennium Spółka Akcyjna BIGBPLPW
Akademik nr 2 PL 12 1160 2202 0000 0006 1880 8208 530 zł
Akademik nr 3 PL 64 1160 2202 0000 0006 1949 4129 640 zł
Akademik nr 4 PL 15 1160 2202 0000 0006 1880 8542 630 zł
Akademik nr 5 PL 35 1160 2202 0000 0006 1949 4263 730 zł
Akademik nr 6 PL 44 1160 2202 0000 0006 1949 4392 600 zł
Akademik nr 7 PL 43 1160 2202 0000 0006 1694 3019 1000 zł

Wpłaty dokonane po 29 lipca 2025 roku nie zostaną zaakceptowane i będą zwrócone na Twoje konto, utracisz też przyznane miejsce w akademiku. Dlatego nie zwlekaj i dokonaj wpłaty odpowiednio wcześniej.


Co dalej? Kwaterunek!

Terminy zakwaterowania

Zakwaterowanie będzie możliwe w dniach:

15 września – 2 października 2025 r.

Należy zgłosić się bezpośrednio do akademika, w którym masz miejsce – kwaterować można się od poniedziałku do piątku w godz. 9-14.

W przypadku przyjazdu w innych godzinach prosimy o uprzedzenie administracji, dane kontaktowe znajdują się na naszej stronie.

🔔 Jeżeli chcesz wcześniej zamieszkać w akademiku, skontaktuj się z danym domem studenckim, aby upewnić się, że jest to możliwe.

Ważne informacje praktyczne

  • Pokoje są przydzielane przez administrację akademika podczas zakwaterowania. Należy pamiętać, że większość pokoi jest dwuosobowa i co do zasady tak kwaterowani są studenci. 
  • Podczas kwaterunku pamiętaj o tym, żeby mieć przy sobie 2 zdjęcia i dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport).
  • Zastanawiasz się, co dostaniesz podczas zakwaterowania? Zajrzyj do naszej zakładki o akademikach i przekonaj się sam. 
  • Pamiętaj! Brak zakwaterowania się w terminie będzie skutkować utratą opłaty rezerwacyjnej i miejsca w akademiku.

Zaświadczenia do wiz

Zaświadczenia do wiz odnośnie do zakwaterowania w akademiku będą wydawane jedynie w piątki. Chęć otrzymania zaświadczenia należy zgłosić mailowo najpóźniej do czwartku do godziny 12:00. Poinformowanie naszego biura o potrzebie wydania zaświadczenia po godzinie 12:00 w czwartek oznacza, że zaświadczenie zostanie wydane dopiero w następny piątek.

Zaświadczenia będą wysyłane mailowo w wersji polskiej i angielskiej. Zaświadczenia są podpisywane wyłącznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Przypominamy, że szczegółowe zaświadczenie (z informacją o przyznaniu miejsca w danym akademiku wraz z jego ceną) będziemy mogli wystawić dopiero wtedy, gdy otrzymasz miejsce w konkretnym akademiku i wniesiesz opłatę rezerwacyjną. W innym przypadku jest możemy wydać tylko zaświadczenie z adnotacją o możliwości ubiegania się o miejsce w jednym z akademików Uniwersytetu Warszawskiego.

Osoby, które chcą otrzymać zaświadczenie do wizy, prosimy o kontakt mailowy (bpm@uw.edu.pl). W tytule wiadomości należy wpisać „Zaświadczenie do wizy”. Prosimy o podanie numeru indeksu (albumu) w treści maila, lub o przesłanie decyzji o przyjęciu na studia na Uniwersytecie Warszawskim.

Uwaga! Jeśli mieszkasz już w akademiku i chcesz uzyskać zaświadczenie o zakwaterowaniu, skontaktuj się z administracją swojego akademika.

Najczęściej zadawane pytania

Zapłaciłem już opłatę rezerwacyjną – czy będę musiał dodatkowo wpłacić kaucję przy zameldowaniu?
Nie, opłata rezerwacyjna pełni również funkcję kaucji.

Kto jest odbiorcą przelewu?
Odbiorcą przelewu jest konkretny akademik, dlatego jeśli potrzebujesz potwierdzenia swojego przelewu, skontaktuj się bezpośrednio z tym akademikiem.

Jestem absolwentką studiów I stopnia i rekrutuję się na studia II stopnia. Otrzymałam mail w sprawie przydziału akademika, jednak nie widzę, który konkretnie akademik mi przydzielono. Co powinnam zrobić?
Napisz koniecznie do nas: bpm@uw.edu.pl. Dostęp do wszystkich funkcji USOSa uzyskasz dopiero po ponownej immatrykulacji, dlatego nie możesz teraz zobaczyć swojego wniosku.

Otrzymałem miejsce w DS3. Wyjeżdżam na Erasmus w semestrze zimowym, ale będę chciał mieszkać w akademiku po powrocie w semestrze letnim. Czy powinienem wpłacać opłatę rezerwacyjną?
Nie, w takim przypadku prosimy o kontakt mailowy na adres: bpm@uw.edu.pl i zgłoszenie rezygnacji z miejsca na najbliższy semestr. Następnie, skontaktuj się z nami ponownie w styczniu – wówczas wskażemy dostępne miejsca w domach studenta.

Hej! Oceń jakość naszego wpisu:

Kliknij w gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4

Jak dotąd brak głosów

Dziękujemy!

Twoja opinia pozwoli nam tworzyć lepsze treści.

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie przydatny!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?