Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Wszystko co powinieneś wiedzieć o stypendium rektora – semestr letni 2023/2024

Kategoria: Stypendium rektora

W dniach 29 lutego – 14 marca 2024 r. możliwe jest złożenie wniosku o przyznanie stypendium rektora na semestr letni roku akademickiego 2023/2024.
W związku z czym zebraliśmy najważniejsze informacje związane z wnioskowaniem i mamy szczerą nadzieję, że informacje te pomogą Wam zrozumieć cały proces. 

[Termin]

Aby ubiegać się o stypendium rektora należy złożyć wniosek do 14 marca 2024 r., jest to termin nieprzekraczalny. Wniosek złożony po terminie pozostawia się bez rozpoznania.

[Kto może złożyć wniosek]

Postępowanie o stypendium rektora w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024 będzie przeprowadzone wyłącznie dla studentów/ek kierunków:

  • chemia – studia II stopnia;
  • chemia medyczna – studia II stopnia;
  • chemia stosowana – studia II stopnia;
  • geologia stosowana – studia II stopnia;
  • indywidualne studia międzydziedzinowe prowadzone przez Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych – studia II stopnia;
  • inżynieria obliczeniowa – studia II stopnia;
  • kulturoznawstwo Europy Środkowo-Wschodniej – studia II stopnia;
  • nanoinżynieria – studia II stopnia;
  • praca socjalna – pierwszy rok studiów II stopnia.

[Jak złożyć wniosek?]

Co do zasady wnioski składane są przez USOSweb. W szczególnie uzasadnionych przypadkach – np. w sytuacji błędów technicznych uniemożliwiających złożenie wniosku w formie dokumentu elektronicznego w USOSweb – wniosek wraz z udokumentowanymi osiągnięciami może zostać złożony w formie papierowej. W przypadku konieczności złożenia wniosku w formie papierowej, dokumenty należy złożyć w naszym biurze. Także w przypadku formy papierowej wiążący jest termin 14 marca 2024 r. – nie zmienia to faktu, że domyślną formą złożenia wniosku jest forma elektroniczna – przez USOSweb. 

WAŻNE: Możliwe jest złożenie wniosku papierowego jedynie w przypadku braku możliwości złożenia go za pośrednictwem USOSWeb.

Złożenie wniosku za pośrednictwem USOSweb jest bardzo proste. Po zalogowaniu się do USOSweb, należy wybrać zakładkę dla wszystkich, następnie wnioski, a z listy wybrać ten, który chce się wypełniać (taka sama ścieżka obowiązuje w przypadku stypendium socjalnego, i zapomogi).
Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól i dołączeniu odpowiednich dokumentów, otrzymasz kod autoryzacyjny na podany adres e-mail. Po wprowadzeniu tego kodu i jego zaakceptowaniu status wniosku zmieni się z “wypełniany” na “złożony”. Po złożeniu wniosku nie ma możliwości dokonania dalszych zmian – pozostaje tylko oczekiwać na komentarz od Koordynatora, a następnie na decyzję.  

[Zastrzeżenia]

Jest to sprawa, która każdego roku staje się przedmiotem wielu rozmów, dlatego chcemy nieco bardziej przybliżyć, o co w tym chodzi. W momencie, gdy wniosek zostanie zweryfikowany przez koordynatora w komentarzu do wniosku pojawi się informacja o jego ocenie i możliwości wniesienia ewentualnych zastrzeżeń w terminie wskazanym przez koordynatora 

WAŻNE: zastrzeżenia złożone po wskazanym przez koordynatora terminie nie mogą zostać uwzględnione.

Celem zastrzeżeń jest umożliwienie wszystkim osobom, które złożyli swój wniosek, aktywnego uczestnictwa w postępowaniu konkursowym, dzięki czemu w trakcie tego procesu możecie zgłaszać wątpliwości dotyczące oceny swojego wniosku oraz wskazanych w nim osiągnięć. Wszystkie zastrzeżenia należy przesyłać drogą mailową na bpm@uw.edu.pl.

Kilka sytuacji przykładowych:

  1. Termin na zgłoszenie zastrzeżeń wynosi 3 dni robocze i upływa 01.03.2024 r. (piątek).
    Oznacza to, że ostateczny termin na wniesienie zastrzeżeń upływa w piątek (01.03.2024) o g. 23:59:59. 
  2. Termin na zgłoszenie zastrzeżeń wynosi 3 dni robocze i upływa 04.03.2024 r. (poniedziałek).
    Oznacza to, że ostateczny termin na wniesienie zastrzeżeń upływa w poniedziałek (04.03.2024) o g. 23:59:59, w związku z tym zawsze możesz wysłać maila nawet w weekend. 

Najważniejsze jest, aby zachować wskazany przez koordynatora termin na wniesienie zastrzeżeń, tak aby w wyznaczonym czasie wskazać swoje wątpliwości i zastrzeżenia.

Jeśli nie zgadzasz się ze swoją średnią ocen, która widnieje we wniosku zastrzeżenia należy przekazać bezpośrednio Koordynatorowi ze swojej jednostki dydaktycznej (listę osób znajdziesz poniżej) dodatkowo dodając do wiadomości BPM (bpm@uw.edu.pl) i załączając arkusz kalkulacyjny, w którym zostaną wskazane oceny, które powinny zdaniem wnioskodawcy zostać uwzględnione w średniej ocen oraz wysokość oczekiwanej średniej ocen;

Jeśli nie zgadzasz się z oceną innych osiągnięć, które zostały dołączone do wniosku zastrzeżenia należy przekazać bezpośrednio do BPM (bpm@uw.edu.pl), a w treści wiadomości wskazać z czym się nie zgadzasz bądź opisać swoje wątpliwości.

[Ocena osiągnięć]

Ocena dotycząca poszczególnych osiągnięć zapada w trakcie rozpatrywania wniosków, a nie przed ich złożeniem. W związku z czym zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem świadczeń dla studentów UW w szczególności z §6-10, w których zawarte są wszelkie informacje dotyczące punktacji za osiągnięcia wraz z wszelkimi szczegółami i kryteriami.

[Uzupełnienie osiągnięć]

W tej sytuacji konieczne jest rozróżnienie dwóch opcji:

Uzupełnienie wniosków do 14 marca (do godziny 15:30)
Jeżeli wniosek o stypendium rektora złożysz we wskazanym terminie, a później zauważysz, że coś zostało pominięte lub omyłkowo nie uzupełnione, możesz dokonać poprawki.
W tej sytuacji należy niezwłocznie napisać do nas na: bpm@uw.edu.pl , a my umożliwimy edycję złożonego już wniosku.

WAŻNE: Po wprowadzeniu odpowiednich zmian należy pamiętać, żeby ponownie złożyć wniosek, należy to zrobić najpóźniej do 14 marca 2024 r., czyli do ostatniego dnia wnioskowania, po tym terminie nie będziecie już takiej możliwości.

Uzupełnienie wniosków od 15 marca
Jeżeli wniosek o stypendium rektora złożysz we wskazanym terminie, ale dołączysz niewystarczające dokumenty, które nie pozwalałyby ocenić wskazanego we wniosku osiągnięcia, możesz zostać poproszony o uzupełnienie braków. 

Koordynator po tym, jak dokona oceny Twoich osiągnięć może poprosić o uzupełnienie niezbędnych informacji. Warto pamiętać jednak, że koordynator zawsze wskazuje, w którym osiągnięciu są braki, jakie elementy należy uzupełnić oraz termin na dostarczenie dokumentów. 

Termin na uzupełnienie dokumentów otrzymasz bezpośrednio w wiadomości od Koordynatora, w związku z czym dokumenty przedstawione po upływie wskazanego terminu nie będą brane pod uwagę

WAŻNE: Nie zawsze istnieje możliwość uzupełnienia dokumentów po terminie. Jeśli w Twoim wniosku zabraknie podstawowych dokumentów zgodnie z Regulaminem świadczeń, to może tak się zdarzyć, że nie otrzymasz wiadomości z prośbą o uzupełnienie wniosku, co w konsekwencji może skutkować brakiem przyznanie punktów za dane osiągnięcie. Dlatego ważne jest dokładne sprawdzenie wszystkich dokumentów przedstawionych jako potwierdzenie każdego osiągnięcia.

Wymagane dokumenty w postępowaniu o stypendium rektora znajdziesz w § 10 załącznika nr 3 do Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego.

[Jak liczone są punkty za średnią i osiągnięcia dodatkowe?] 

Dla obliczenia liczby punktów za uzyskaną średnią ocen (Kryterium I) Koordynatorzy stosują następujący wzór: 

Lp = 100*(średnia_ocen – 4.00), gdzie: Lp = Liczba punktów 

Kilka sytuacji przykładowych:
Jeśli Twoja średnia wynosi 4,49, to Koordynator przyzna Ci 49 punktów;
Jeśli Twoja średnia wynosi 3,99, to Koordynator przyzna Ci 0 punktów;
Jeśli Twoja średnia wynosi 5,00, to Koordynator przyzna Ci 100 punktów.

Szczegółową rozpiskę punktów za osiągnięcia dodatkowe (Kryterium II – IV), można znaleźć w załączniku nr 3 do Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego. 

Dokument ten jest dostępny Monitorze Uniwersytetu Warszawskiego. W odpowiednich sekcjach, tj. §6-10, zawarte są wszelkie informacje dotyczące punktacji za osiągnięcia dodatkowe, wraz z wszelkimi szczegółami i kryteriami.

[Średnia i osiągnięcia – za jaki okres?]

W sprawie okresu branego pod uwagę średniej ocen i osiągnięć, Regulamin świadczeń wskazuje, że stypendium rektora może być przyznane na podstawie: 

  • Wyróżniających wyników w nauce za ostatni rok studiów lub 
  • Osiągnięć naukowych, artystycznych lub sportowych w poprzednim roku akademickim, o ile student przeszedł na kolejny etap studiów. 

Dla studentów pierwszego roku studiów drugiego stopnia, stypendium może być przyznane również na podstawie wyróżniających wyników w nauce na ostatnim roku studiów pierwszego stopnia, lub osiągnięć naukowych, artystycznych lub sportowych uzyskanych w poprzednim roku akademickim, pod warunkiem, że rozpoczęli studia drugiego stopnia w terminie 12 miesięcy od ukończenia studiów pierwszego stopnia.

[Koordynatorzy w jednostkach dydaktycznych]

Wykaz koordynatorów w jednostkach odpowiedzialnych za stypendium rektora 2023/2024:

Jednostka Osoba odpowiedzialna e-mail
Wydział Fizyki Mateusz Zduńczuk mateusz.zdunczuk@fuw.edu.pl
Wydział Chemii Joanna Keller-Perz jkperz@chem.uw.edu.pl
Wydział Geologii Magdalena Majczyno m.majczyno@uw.edu.pl
Katedra Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej Sylwia Stedler-Banasiak student.ksi@uw.edu.pl
Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Joanna Rucin-Kremplewska jerucink@uw.edu.pl
Katarzyna Podgórska ipsir-z@uw.edu.pl
Monika Nowakowska mi.nowakowska@uw.edu.pl
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Hanna Szymanowska H.Szymanowska@icm.edu.pl
Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych Małgorzata Komorowska-Ozimek m.komorowska@fuw.edu.pl

mismap@fuw.edu.pl

 

[Więcej informacji]

Więcej o stypendium rektora można znaleźć tutaj: Stypendium rektora

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

  • Mailowegobpm@uw.edu.pl
  • Telefonicznego: 22 55 24 055; 22 55 20 440; 22 55 24 054
  • Osobiście – znajdziesz nas na parterze w Budynku Wydziału Neofilologii, który mieści się przy ul. Dobrej 55 w Warszawie, vis a vis BUW.  Zapraszamy w każdy piątek w godzinach 8:30 – 15:30, zaś w pozostałe dni prosimy o  kontakt telefoniczny bądź mailowy.